Şişli’de ilginç görüntü: Müşteriler zifiri karanlıkta fenerlerle alışveriş yapıyor
Şişli’de ilginç görüntü: Müşteriler zifiri karanlıkta fenerlerle alışveriş yapıyor
BEDAŞ tarafından kaçak kullandığı iddiasıyla butiğin elektriği kesildi, 116 bin TL para cezası yazıldı.
Butik sahibi, “İtiraz ettim. Tesisatçıya gösterdim kaçak hattı bulamamış. Karanlıkta, soğukta satmaya çalışıyorum” dedi.
İSTANBUL – Şişli’de kaçak olduğu iddiasıyla elektriği kesilen bir butikte müşteriler bir aydır zifiri karanlıkta el fenerleri ile alışveriş yapıyor. Kaçak kullanmadıklarını savunan butik sahibi hanım, “116 bin TL para cezası yazıldı ve ödemeden elektriğin açılmayacağı söylendi. İtiraz ettim, ödemeye gücüm yoktu. Tesisatçıya gösterdim, sızdıran bir hat bulamadı. Bir aydır karanlıkta ve soğukta satmaya çalışıyorum” dedi.
Şişli Gülbağ Mahallesi’ndeki bir butiğin elektriği, kaçak elektrik kullanıldığı iddiasıyla bir ay önce BEDAŞ (Boğaziçi Elektrik Dağıtım A.Ş.) tarafından kesildi ve 116 bin TL kaçak kullanım cezası yazıldı. Yaşananlara şaşıran butik sahibi Leyla Gülnaz Gök, iş yerine sertifikalı elektrikçi getirerek tesisatı kontrol ettirdi. Yapılan kontrol sonucunda herhangi bir kaçak bulunmadığını kaydeden Gök, BEDAŞ’ın çok sayıda itiraza rağmen ceza ödemeden elektriği açmadığını söyledi. Bu kadar parayı ödeyecek gücünün olmadığını ifade eden Gök, BEDAŞ tarafından mağdur edildiğini, bir aydır zifiri karanlıkta ve soğukta satmaya çalıştığını ve bu nedenle işlerinin yarı yarıya azaldığını söyledi. . Butik sahibi Leyla Gülnaz Gök’ün yanı sıra, örneğin mahalledeki diğer işletmelere de ceza kesildiği, esnafın sorunun analizi için muhatap bulamadığı ileri sürüldü.
“Soğuk havada çalışıyoruz, üşüyoruz”
Yaklaşık bir aydır elektriksiz müşterilere hizmet vermeye çalıştıklarını söyleyen butiğin sahibi Leyla Gülnaz Gök, “İşlerimiz çok düştü. Bazı müşterilerimiz de kapandığını zannediyor. elektriğimiz yok girmeye korkuyoruz marketteydim dükkânı arkadaşıma emanet ettim elektrikçiler geldi kablo tesisatı var çok eski kaçak hat var dediler ama bize ait değil size ait değil anlaşılan.çok eski olduğu için 7 ay önce alınmış tutanak hazırlamışlar.4 ay ceza alırsınız.hattınıza yüksek fatura gelecek’ dediler. vergi levhamızı aldılar 2 gün sonra tebligat aldık 116 bin lira ceza ödeyemeyiz dedik biz burada küçük esnafız ödenmiş faturalarımız ortada hadi gelin , elektriğimizi açın, bir arızamız veya hatamız varsa bu süreçte fiilen mahkemede olacağız. Bu parayı ödemeden asla elektriği açmayın. Yaklaşık bir aydır bu şekilde hizmet vermeye çalışıyoruz. Sertifikalı bir elektrikçi getirdik, bize elektrik kaçağı yok, burada sınır yok, elektrik kaçağı yok denildi. İtiraz dilekçelerimizi verdik, iki kere gittik, bekliyoruz. Hızlı bir şekilde gelip incelemelerini ve bir uzman getirmelerini istedim. Bir aydır bekliyorum gelen giden yok. Soğuk havalarda bu halde hizmet vermeye çalışıyoruz, üşüyoruz. Çocuğum okuldan eve geldiğinde soğukta benimle bekler. Çok mağduruz. Genel süreç devam edebilir. Hatalıysak kabul ederiz ama haklıyız. Burada mutlaka kaçak elektrik olduğunu bilmiyoruz. Burayı bir arkadaşımdan kiraladım, dükkan sahibi değilim. Kiracı olduğum yerde iki lamba için kaçakçılık sınırı çizmiyorum. Oburluğunu suçlamak istemiyorum. Bunun araştırılmasını ve temize çıkarılmasını istiyorum. Burada kaçak elektrik kullandığım algısı için üzgünüm. BEDAŞ diyoruz bir aydır mağduruz. Maalesef o cezayı ödeyecek durumda değiliz. Elektriğimizin açılmasını ve müşterilerimize de hizmet vermesini istiyoruz. Bizim gibi birkaç esnaf da burada mağdur. Bu şekilde büyük bir ceza aldılar” dedi.
Ürünler mobil aydınlatma ile müşterilere gösterilir
Butik çalışanlarının karanlıkta kıyafetlerin renklerini ve modellerini göstermek için mobil aydınlatma kullandıkları, ışığın yeterli olmadığı zamanlarda ise mağaza dışında müşterilere ürünleri müşterilere gösterdiği görüldü. Portatif aydınlatma ile alışveriş yapmak zorunda kaldıklarını söyleyen Emine Uçan isimli müşteri, “Bu çok zor. Sürekli alışveriş yaptığımız bir yer. İnanın bir arkadaşımızı çok sevdiğimiz için bir arkadaşımıza da destek olmaya geldik. .İnanın bazen kapıya kadar götürüp renklerden o kadar anlıyoruz.Biz de doğal olarak alışveriş yaparken zorlanıyoruz. Kendisini uzun zamandır tanıyoruz, kendi başına emek veren biri. Bu şekilde mağdur edilmesinden dolayı üzüntülü ve rahatsızız” dedi.
“İki farklı faturaya 100 bin TL ceza kesildi”
BEDAŞ tarafından elektriği kesilen diğer esnaf Mesut Tunç ise, “Bize kaçak kullanım var ya da başka bir şey olduğunu söylemediler. Orada şalter vardı, saatin altına almamızı istediler. , ‘Bunu yap, normalde burada olması gerekir.’ Sakıncalı bir durum olup olmadığını sorduğumda ‘hayır’ dediler.Ertesi gün tebligat geldi.İki farklı faturada 100 bin TL ceza olduğunu söylediler.Kaçak olarak yansıdığı söylendi. kullanım ücreti.İlgili birimlerle hızlı bir şekilde iletişime geçtik ve itiraz başlattık.İtirazla ilgili rastgele bir mesaj aldık.Yüz yüze belge teslimi olmadığını söylüyorlar ancak e-postalarına cevap verilmiyor.Aradılar. BEDAŞ’a sürekli “Bunun bedelini ödemek zorundasın, ödenecek” dediler. Yine aynı süreçler devam etti. Bu halde devam ederek bir hafta bize çok eziyet çektirdiler. Sonunda ödemek zorunda kaldık. Kaldık ama jenerik sürecini de başlattık.Burada kurumsal bir firmayı temsil ediyoruz.Yaptığımız işe bağlı olarak kurum bize fatura ve işçilik konusunda da destek oluyor.Bunu yapacak durumumuz laftan ibaret değil, Böyle bir şeye gerek yok limitimi artırmak zorunda kaldım. kredi kartı ve git ve kartla öde. Mecburdum ve şimdi hala bankaya borçlu görünüyorum. ‘Hukuki süreci başlatın’ diyorlar. Onlar da ‘Avukatla ilgileneceksin, parasını ödeyeceksin’ demekle tehdit ediyorlar. Hukuki süreci başlatabiliriz diyorlar ama arka planda ‘Yanılacaksın’ diye bir ibare var. Çok önemli bir sindirme politikası var ve muhatap yok” dedi.
haber-erbaa.com.tr